Σεμινάριο με τίτλο
“WHAT PSYCHOLOGY CAN DO FOR INCLUSIVE EDUCATION? A EUROPEAN PERSPECTIVE”

3 ΟΚΤΩΒΡΙΟY 2018, 13:00 – 17:00
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ
Κεντρικά Κτήρια (Καλλιοπόλεως), Νέα Πτέρυγα, Αίθ Ε010

————————————————–

Πρόγραμμα:

13:00- 13:30 | Registration and Welcoming

13:30-14:00 | “Inclusive education: insights from biological perspectives”
| Christopher Arnold – School psychologist, United Kingdom
We will discuss the models of exclusion and separation of children with different conditions. This will include a history of inclusive educational practice and some recent statistics on the impact of inclusive practice on overall educational standards. We will contribute work from the UK and other locations

14:00-14:30 | Implementation of “Education that fits: a systemic change to support students”
| Margreet Versteeg – School psychologist, Netherlands
In the Netherlands in 2014 “Education that fits” started in primary education, secondary education and vocational education. “Education that fits” is a legislation that changed the access to and the financing from support and extra support in education. This legislation is a framework on the level of the educational system. How this framework is filled in depends on the policy of the consortiums “Education that fits” of a region. The consortiums “Education that fits” have the task to implement “Education that fits”. This means that every child is participating in education of a school and that the student gets the support and extra support to develop him selves optimal in education. But how to control that?
Is “Education that fits” working? “Education that fits” has to be a step forward to a more inclusive educational system.

14:30-14:50 | Q & A

14:50-15:15 | Coffee Break

15:15-15:45 | How psychologists support Inclusion in Portugal: raising issues and showing examples
| Sara Bahia – Assistant Professor of Psychology, University of Lisbon, Portugal
Enhancing educational opportunities, promoting inclusion and supporting all pupils are the aims of psychologists in educational contexts. This presentation raises critical questions for all psychologists who face the challenge of inclusion and proposes two examples of psychologists’ efforts towards inclusive education: how psychologists assure educational opportunities for the gifted and talented despite the lack of legislation on a particular issue of inclusion and how educational psychologists have a positive impact in implementing inclusion of special needs university students in well-organised psychological services.

15:45-16:15 | Barriers to educational inclusion:  the good, the bad and the ugly!
We will highlight practices in England and Wales which hamper educational inclusion of two groups of children.  The first group are those with recognised disabilities, the second group include children and young people who challenge the educational system by their behaviour, which is described as “persistently disruptive”.  The practices presented will range from local illegal actions to the unintended consequences of national legislation.

16:15-16:30 | Q & A

16:30-17:00 | Round table discussion with the audience
| Coordinator: Christopher Arnold – School psychologist, United Kingdom

————————————————–

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Οι παρουσιάσεις του σεμιναρίου θα γίνουν στα Αγγλικά.

Σε ποιους απευθύνεται το εργαστήριο:

  • Τακτικά και μη τακτικά μέλη του Συνδέσμου Ψυχολόγων Κύπρου
  • Γονείς
  • Εκπαιδευτικούς, ειδικούς δασκάλους, εργοθεραπευτές, λογοθεραπευτές και άλλους επαγγελματίες

Χώρος: Πανεπιστήμιο Κύπρου (Η αίθουσα θα ανακοινωθεί αργότερα)

Κόστος:
Τακτικά και Μη Τακτικά Μέλη του ΣΨΚ: Δωρεάν
Μη μέλη του ΣΨΚ**: 20 ευρώ

Στην τιμή περιλαμβάνεται καφές και ελαφριά σνακ. Με την ολοκλήρωση του σεμιναρίου θα δοθεί πιστοποιητικό παρακολούθησης από τον Σύνδεσμο Ψυχολόγων Κύπρου.

** Για όσα μη μέλη επαγγελματίες ψυχολόγους ή φοιτητές ψυχολογίας, θα ήθελαν να εγγραφούν στον Σύνδεσμο Ψυχολόγων Κύπρου, η καταληκτική ημερομηνία για παραλαβή της αίτησης είναι 24 Σεπτεμβρίου 2018. Οποιαδήποτε εκπρόθεσμη αίτηση δεν θα γίνει δεκτή για τους σκοπούς του σεμιναρίου.**

 

Εγγραφή:
Δηλώσεις συμμετοχής μέχρι 28 Σεπτεμβρίου 2018, αποστέλλοντας την αίτηση που ακολουθεί ηλεκτρονικά και την απόδειξη πληρωμής στο school@cypsa.org.cy

Οι πληρωμές μπορούν να γίνονται μέσω τραπεζικής μεταφοράς με διευκρίνιση στην κατάθεση
α) το όνομα σας και β) “Σεμινάριο Σχολικής”

Bank of Cyprus
Account Name: SYNDESMOS PSYCHOLOGON KYPROY
Account Number: 357013709268
SWIFT BIC: BCYPCY2N
IBAN: CY74002001950000357013709268

 

Αίτηση Εγγραφής